Kalkula�ka hubnut�

Autora následují

Původní příspěvek

Květa Hovorková

Děkujeme sponzorům

kteří umožňují, aby web dieta.cz
mohl být pro Vás bezplatný

Marie Dostálová

zdroj nahraný příspěvek

vloženo 01.03.2016

Zdravá marmeláda - jahody s chia semínky

Tak jsem konečně zkusila tento recept s jahodami a je moc dobrý. Budu ještě zkoušet stejný recept i s jinými druhy ovoce.

Ingredience

700 g jahod (nebo jiného ovoce), čerstvé nebo můžete použít i mražené
4 lžíce medu, alternativa je javorový nebo agávový sirup
2 lžíce chia semínek
maličká špetka himálajské soli

Volitelné přísady - fantazii se meze nekladou:
Kvalitní balzamikový ocet (výborný s lesním ovocem)
Zázvor, skořice
Vanilka
Pomerančová nebo citrónová kůra (bio)

Příprava

V hrnci s tlustým dnem smíchejte pokrájené ovoce a med. Přiveďte k varu. Vařte pozvolna cca 15 minut, občas promíchejte. Kdo má rád hladkou konzistenci, může ovoce rozmixovat, já mám raději kousky. Do marmelády přidejte volitelné ingredience, případně doslaďte, pokud to ovoce vyžaduje. Moje jahody jsem doslazovat nemusela.

Přimíchejte chia semínka, nechte povařit 1 minutu. Potom nechte vše chladnout cca 10 minut, marmeláda začne postupně houstnout, jak semínka začnou obsorbovat tekutinu.

Pokud by marmeláda byla příliš řídká, vmíchejte další lžící chia semínek. Vychladlou marmeládu si přendejte do sklenice s víčkem a skladujte jí v lednici. Vzhledem k tomu, že je bez konzervantů, vydrží vám v lednici cca 2 týdny. Nebo si marmeládu zmražte na později.

Příspěvek je z fotoalba

Mohlo by Vás zajímat

Děkujeme sponzorům

kteří umožňují, aby web dieta.cz
mohl být pro Vás bezplatný