Kalkula�ka hubnut�

Příspěvek si uložili

Další příspěvky

dieta .cz

Děkujeme sponzorům

kteří umožňují, aby web dieta.cz
mohl být pro Vás bezplatný

dieta .cz

zdroj nahraný příspěvek

vloženo 07.02.2015

3 x uložení

V jakých potravinách najdeme tolik potřebný vitamín K?

Proč je důležitý vitamín K? Možná je to přírodní lék proti stárnutí. Nejčistším zdrojem vitamínů jsou přírodní potraviny.

Vitamín K

Rozlišujeme vitamín K1 (fylochinon), vitamín K2 (farnichinon) a vitamín K3 (menedion).
Doporučená denní dávka vitamínu K je v ČR stanovena na 75-150 mikrogramů (μg).

Přírodní zdroje

Kadeřavá kapusta, špenát, kapusta, mangold, ředkev, listová hořčice, růžičková kapusta, listová petržel, římský salát a brokolice.
Z dalších potravin to je potom vepřové a hovězí maso, vejce nebo červené zelí.

Proč je vitamín K důležitý

Vitamín K zvyšuje krevní srážlivost. Snižuje riziko vnitřního krvácení. Může hrát důležitou roli i ve vývoji a stárnutí nervového systému. Je také důležitý, v procesu mineralizace kostí, pro svou schopnost vázat vápník, což je významné například pro léčbu osteoporózy. Vitamín K zabraňuje kalcifikaci měkkých tkání a chrupavek, a zároveň usnadňuje normální růst a zrání kostí. Vitamín K je také potřebný pro správnou funkci jater.

Pro koho není větší množství vitamínu K vhodné

Lidé, kteří mají od lékaře indikováno vyšší riziko tvorby sraženin, které mohou blokovat průtok krve a ohrozit funkci srdce, mozku nebo plic, by si měli hlídat příjem potravin s vyšším obsahem vitamínu K. Avšak i pacienti užívající warfarin (lék proti srážlivosti krve) mohou přijímat 90-120 mikrogramů/den.

Příspěvek je z fotoalba

Mohlo by Vás zajímat

Děkujeme sponzorům

kteří umožňují, aby web dieta.cz
mohl být pro Vás bezplatný