Kalkula�ka hubnut�

Příspěvek si uložili

Původní příspěvek

dieta .cz

Děkujeme sponzorům

kteří umožňují, aby web dieta.cz
mohl být pro Vás bezplatný

Jarmila Šimková

zdroj nahraný příspěvek

uloženo z dobré rady
vloženo 19.12.2015

1 x uložení

Proč jíst quinou?

Merlík - Quinoa ať už červená nebo bílá patří k superpotravinám nazývaným také Superfood. Přečtěte si více o benefitech, které vám může přinést.

Quinoa a její benefity

Velkou výhodou quioy je, že jí můžete snadno použít do jídel všude tam, kde jste zvyklí používat rýži, kuskus nebo bulgur. I příprava quinoy je velmi podobná jako u těchto potravin. Po uvaření quinoa několikrát zvětší svůj objem, na fotografii můžete vidět quinou před uvařením a po uvaření. Quinoa má příjemnou nadýchanou, lehce křupavou konzistenci a oříškovou vúni. Červená quinoa mů výraznější chuť než bílá quinoa.

Quinoa je přirozeně bezlepková a nutričně hodtotná proto je specialisty doporučována více než klasické bezlepkové náhražky jako je rýžová mouka nebo škrob z kukuřice, brambor a tapioky.

Quinoa obsahuje vysoký podíl vzácných esenciálních kyselin a antioxidantů, které neumíme získat jinak než z kvalitních potravin.

Quinoa je významným zdrojem kvalitních bílkovin pro vegetariány a vegany.

Quinoa má nízký glykemický index 53 (který měří jak rychle potravina zvedne hladinu cukru v krvi). Pro srovnání bílá rýže má vysoký glykemický index - 80.

Quinoa je významným zdrojem antioxidantů a minerálů jako je hořčík, draslík, zinek a železo.

Zkuste quinou přidávat i do listových salátů. Pomůže snadněji docílit pocitu sytosti, který je velmi důležitý pro fyzickou i psychyckou pohodu při redukční dietě.

V češtine se můžete občas setkat s označením pro quinou - merlík nebo merlík čilský. Rostlina má prastarý původ ještě z dob Inků.

Příspěvek je z fotoalba

Mohlo by Vás zajímat

Děkujeme sponzorům

kteří umožňují, aby web dieta.cz
mohl být pro Vás bezplatný